18 juli 2004

Vandaag precies 10 jaar geleden vertrok ik voor één van de belangrijkste gebeurtenissen uit mijn leven, een voetreis naar Rome.

In 12 weken ben ik door de Ardennen via Lotharingen, de Vogezen, de Elzas, de Jura, over de Alpen, door de Po-vlakte, langs de Ligurische kust en door Toscane en Lazio gewandeld. Ik denk nog vaak terug aan deze tijd, waarin ik veel heb beleefd en tegelijkertijd tot rust ben gekomen.

Ik heb destijds een dagboek bijgehouden dat ik nu aan het bewerken ben tot een boek. Een boek dat vertelt over de banaliteiten van zo een tocht, maar ook de bespiegelingen, de praktische tips, de restaurants, de beesten, de ontberingen  en de mensen die je onderweg tegen komt.

Het is mooi om zo een tocht opnieuw schrijvend te beleven, tien jaar na dato, en net als toen is de finish in zicht maar de tocht het interessantst. Bijna jammer om te finishen, maar het gaat wel gebeuren.

Wil je op de hoogte gehouden worden over het verschijnen van het boek?, meld je dan aan via deze >LINK.

Hierbij alvast enige foto’s.

Wil je op de hoogte gehouden worden over het verschijnen van het boek?

meld je dan aan via deze >LINK.

Plaats een reactie